Taller Educació Canina Bàsica

Formació Educació Canina Bàsica als usuaris de la Fundació Al Thaqafa i futurs voluntaris de Hope & Help

Donem les gràcies a tot el personal de la Fundació Bayt Al Thaqafa, per la seva tasca en l’àmbit de la integració social i la lluita per la diversitat i la igualtat de condicions.

Fundació Hope & Help

Aliança cooperant amb Bayt Al Thaqafa

La Fundació Bayt Al Thaqafa i al Fundació Hope & Help juntes en la lluita per la integració social de col.lectius oblidats.

La fundació Hope & Help, participa activament en el programa d’acollida a persones nouvingudes oferint l’activitat solidària d’acompanyament a persones majors i els seus animals de companyia dins el programa Ànimes Bessones, mitjançant l’aliança cooperant amb Bayt Al Thaqafa.

¿Què fomentem amb l’aliança?

Una de les fites del programa AB, és la integració social mitjançant el voluntariat. Les persones usuàries de Bayt Al Thagafa, són persones migrades que estan en procés d’aprenentatge de l’idioma i la cultura de la ciutat per tal d’incorporar-se amb major facilitat a la vida del nostre país i crear vincles estables entre les diferents societats.

Mitjançant les actuacions de voluntariat a la nostra fundació, s’incorporen a una comunitat de persones diverses amb les que poden compartir experiències similars i en les que poden recolzar-se i sentir l’escalf d’una persona amiga quan puguin sentir-se soles en un país estranger.

El programa Ànimes Bessones uneix a les persones i les impulsa a evolucionar mitjançant el creixement personal. La interacció i la solidaritat milloren aspectes com l’autoestima i la seguretat, potencien l’empatia i ajuden a la normalització de la cohesió socio-cultural en molts aspectes, facilitant que les persones s’integrin millor a entorns desconeguts i estranys amb dificultats agreujades com és la manca de coneixement de l’idioma local.

¿Com ho fem?

Els usuaris majors d’edat de la Fundació Bayt, regalen altruistament el seu temps lliure i la seva dedicació a persones majors soles que necessiten que tinguem cura d’elles i dels seus peluts. Segons la dificultat que puguin tenir en el seu procés d’integració, com per exemple l’ idioma, els voluntaris inclusius poden decidir anar acompanyats per una persona voluntària de suport que l’acompanyarà en la seva tasca.

Per tal de reforçar positivament la tasca del voluntariat, l’equip tècnic de Hope & Help posa al seu abast un ventall de formacions adaptades a la seva activitat, com son Habilitats Socials, Demència i Alzheimer o Educació Canina. Totes adaptades al nivell requerit en cada activitat o acció solidària.

Educació Canina a la “Fundació Bayt Al Thaqafa”

Aquest mes, l’Emma Sant, educadora canina de la fundació, ha impartit el taller d’Educació Canina Bàsica als usuaris de d’Al Thaqafa amb l’objectiu de proporcionar el coneixement  sobre els nostres companys canins i posar a disposició dels les persones voluntàries les eines necessàries per a un bon acompanyament en la seva actuació: passejos on el joc i l’aprenentatge formen part de la comunicació entre l’humà i l’animal.

És fonamental que la persona voluntària, i responsable de l’animal de companyia durant els seus passejos, disposi de la major informació possible. Així, millorem l’experiència i facilitem que es senti segura i còmoda durant l’actuació. A més, té canal directe d’informació i comunicació amb la resta de companyes i companys que pertanyen a la xarxa de voluntariat, podent fer consultes en temps real. L’aprenentatge no es focalitza en un taller, si no que es un aprenentatge continuat reforçat per l’experiència personal i del grup.

El fet de poder compartir l’experiència d’un mateix és enriquidor a molts nivells i facilita la cohesió amb el grup i la immersió social de forma natural, positiva i satisfactòria.

El taller impartit per l’Emma, està focalitzat en conèixer com pensen, es comuniquen i desenvolupen els gossos en l’entorn urbà i quines necessitats tenen, resumides en quatre àmbits: fisiològic, social, cognitiu i físic. Saber la importància dels passejos i conèixer com s’han de relacionar amb d’altres gossos i com és el seu llenguatge corporal de comunicació per tal que l’experiència sigui enriquidora per l’animal i per l’humà que l’acompanya. Evitant així situacions incòmodes i negatives.

Dinàmiques Educació Canina 1
Dinàmiques Educació Canina 2

Complir les expectatives dels nostres amics peluts!

És molt important entendre que un bon passeig és vital per a l’estabilitat del gos i de la seva família, en aquest cas la persona major usuària de Hope & Help a la que estem donant suport i millorant el seu benestar mantenint el vincle persona – animal. Si fem bé la nostra tasca de passejador i cuidador, el pelut arribarà a casa tranquil i content, millorant la convivència diària amb el seu humà i facilitant rutines còmodes i enriquidores per tots.

Els tallers que s’imparteixen van dirigits a persones que no necessiten tenir coneixements previs sobre Educació Canina, i s’adapten a la tipologia d’alumne i a les necessitats de cada cas.

La valoració… “Tot un èxit!”

La Clara, Educadora Social d’Al Thaqafa, ha fet una valoració molt positiva de l’activitat formativa. El nivell de comprensió per part dels assistents ha sigut molt alt, tot i tenir el handicap dels diferents nivells d’idioma.

Per part de l’Emma, la formadora, la sensació de satisfacció ha sigut recíproca i ha sentit l’atenció i interès del públic en tot moment i les ganes de començar a actuar per ajudar a aquest col·lectiu, també com ells, vulnerable en molts aspectes.

Creiem ferventment en les aliances de cooperació amb d’altres entitats socials on la millora d’un ecosistema social sostenible és fonamental per a la preservació dels valors que ens fan créixer com a individus. La cooperació i l’activitat solidària millora la vida de tots i engreixa el teixit solidari de les nostres ciutats, donant cobertura a més col.lectius oblidats.

Fundació Hope & Help
(*) La Fundació Bayt Al Thaqafa, neix al 1974, amb l’objectiu d’acompanyar a les persones migrades de la nostra ciutat en el procés cap a la seva integració plena en la ciutadania, fomentant l’intercanvi cultural i la diversitat.

Per tal de portar a terme els nostres projectes i millorar l’ecosistema social, necessitem la col.laboració de persones i entitats que vulguin donar suport als nostres projectes.