Envía BIZUM al 01285

Nova llar per la petita Linda

Portada Post Adopció Linda i beneficis d'un animal de companyia CAT

Adéu Josefa, sempre et recordaré!

Aquesta és una història de pena i alegria, com la majoria d’històries de vida, però plena d’esperança i agraïment.

Comencem pel principi… La Sra. Josefa de 73 anys, vivia amb la seva petita gosseta Linda que la va acompanyar en el seu camí de vida durant 14 anys. Fa un any va contactar amb la fundació per demanar-nos suport pels passejos diaris de la Linda, i també per l’acompanyament en les seves visites mèdiques. Malauradament, la Sra. Josefa ens va deixar fa uns mesos i la preciosa Linda va quedar sola, sense casa ni família.

Des de la fundació, vàrem posar el cas en estat d’alarma per tal de trobar una família adoptiva al més aviat possible.

Durant el procés de recerca, la petita Linda va estar a una casa d’acollida (voluntària de la fundació), cuidada i estimada tal com ho havia estat tota la seva vida.

Les famílies d’acollida tenen un paper fonamental en els processos d’adopció, perquè pal·lien el dolor de la pèrdua i ajuden a passar el procés de dol, que en el cas d’un animal de companyia pot ocasionar diversitat de trastorns en el seu comportament com són la depressió, desubicació, pèrdua del referent, inseguretat i fins i tot, en alguns casos agressivitat que ve ocasionada per la por.

La família d’acollida evita en gran manera molts d’aquests problemes, i ajuda a l’animal a superar la pèrdua i a sentir-se segur i estimat. L’amor i la companyia suavitzen el dol reforçant el sentiment de pertinença que tenen els animals amb el seu ramat.

Encantades de conèixer-te, Mercè.

Per sort, passat molt poc temps, hem pogut trobar una nova mare i llar per la Linda, la Sra. Mercè de Roses, que viu sola amb una família de 3 gossos més d’avançada edat.

La decisió d’adopció de la Mercè ha estat molt encertada, escollir la Linda, una gosseta de 14 anys com a companya, és un regal per les dues, una relació plena de beneficis i avantatges, en la que persona i animal es complementen perfectament, omplint els possibles vuits vitals de les dues ànimes.

La companyia d’un pelut. Tot són avantatges.

Són sabuts els múltiples beneficis que un animal de companyia aporta a una persona, i si parlem d’una persona major, encara és més obvi:

• Ja no ens sentirem soles! Ens tenim l’una a l’altra, peludeta… aquestes paraules repetia la Mercè a la Linda quan es van trobar per primer cop. Va ser un amor a primera vista. Jo cuidaré de tu petita!… la Linda la mirava fixament, sabia que eren paraules plenes d’estima… segurament les paraules que la van fer sentir segura i confiada des del primer moment.
  • Aquestes paraules de la Mercè descriuen perfectament un dels beneficis més tangibles d’aquesta meravellosa relació: la disminució de la sensació de soledat gràcies a la companyia diària, les paraules d’amor, les carícies i protecció de la persona i les llepades, petons i alegries d’una ànima peluda, bondadosa i amiga fidel.
  • El fet de tenir un animal de companyia quan estem al llindar de la vellesa, ajuda a mitigar la síndrome de niu vuit que ens afecta amb la marxa i abandonament de la llar familiar per part dels fills.
  • Estimula l’activitat física i mental. En el cas d’un gos, un exercici diari mínim és obligat, per tal que l’animal pugui sortir a passejar i jugar. Per aquest motiu, és molt important prendre una bona decisió a l’hora d’escollir a l’animal, però no parlem de races i mides, sinó d’edat i energia. És molt més fàcil i coherent escollir un gos petit i d’edat avançada per acompanyar a una persona en la seva vellesa, ja que les capacitats i necessitats físiques són semblants. Per exemple, el benestar emocional d’estimar-se i cuidar l’una de l’altra.
  • Potencia les relacions socials. Mitjançant els passejos les persones comparteixen amb altres humans i els seus animals. De forma natural i orgànica creen una petita comunitat on compartir les mateixes experiències comunes i passar una estona distreta.
  • Antidepressius, són una cura infal·lible contra la tristesa i l’estrès. Conviure amb un animal de companyia, i concretament amb un gos, augmenta l’alegria, potencia el positivisme i l’assertivitat, i ajuda a superar la depressió en les persones majors que estan, a més, en situacions vulnerables sense família i ajut social. També fer-se càrrec d’un altre ésser viu ens aporta motivació i ganes de viure i augmenta l’autoestima i seguretat personal en sentir-se necessari i útil en una societat que malauradament, a certes edats ja et discrimina i aparta.
  • Ajuda a minorar la pèrdua de facultats psicològiques i són una teràpia perfecte per malalties mentals com l’alzheimer, la depressió o la pèrdua de facultats cognitives.

Gràcies, Mercè per l’adopció de la Linda!

Persones com la Mercè ajuden al fet que l’ecosistema animal tingui un equilibri propi. La decisió d’adoptar una gossa d’avançada edat, és una mesura que evita que protectores i gosseres s’omplin d’animals que la societat no vol, optant, moltes vegades per l’eutanàsia de l’animal. Aquest és el fracàs estrepitós actual d’una societat que no ha vetllat per l’equilibri de l’entorn animal i del planeta en general.

Per això, volem agrair a la Mercè la seva acció solidària adoptant una gosseta d’avançada edat que ja no hagués tingut futur. No li ha importat la “raça mestissa” de la Linda, ni el seu físic i mida, ni la seva edat. Només ha tingut en compte els beneficis mutus i l’acolliment d’un ésser viu al nou nucli familiar.

La Linda s’ha adaptat molt bé a la seva nova llar des del primer moment. Amb la Mercè i els seus germans peluts, comparteix el dia a dia, vetllant l’una de l’altra i es proporcionen amor i estima incondicional per tirar tots junts endavant.

Heu de saber que tota la família Hope & Help estem molt felices de formar part de la vostra història.

Però aquest final feliç no s’hauria donat sense la incondicional ajuda de la nostra xarxa de persones voluntàries que van donar suport a la Sra. Josefa per mantenir a la Linda amb ella fins al final, i que quan va marxar, la família d’acollida se’n va fer càrrec. Tots vosaltres heu fet possible que la gosseta Linda arribes a la seva llar definitiva contenta, cuidada i feliç, facilitant així el seu procés d’adaptació a la nova situació. Ara la Linda viu a Roses junt amb la seva nova mami Mercè, i esperen l’estiu per gaudir juntes d’unes bones passejades a prop del mar.

La fundació Hope & Help vol evitar l’abandonament animal, l’abandonament d’aquests companys peluts, que per situacions de vida s’han quedat sols. Evitar que siguin abandonats al carrer per acabar a una gossera o silenciats de per vida. Per aquest motiu us animem a formar part dels programes Bella Vella Ànima i Ànimes Bessones, on l’animal és la peça fonamental del benestar per la persona.[/vc_column_text]

Hem començat l’any 2021 amb una xarxa de 400 voluntaris, 250 persones assistides, 40 acolliments temporals i més de 50 assistències domiciliàries. Gràcies!

[/vc_column][/vc_row]

La teva solidaritat ens ajudarà a evitar l’abandonament animal i a cuidar el vincle d’amor entre les persones i els seus peluts, moltes vegades en situacions d’exclusió i víctimes de la vulnerabilitat del sistema. Col.labora en els nostres programes #ÀnimesBessones o #BellaVellaÀnima

Fes-te soci de la nostra fundació

Realitza un donatiu com a particular o empresa, https://fundaciohopeandhelp.org/es/col-labora/donatius/

o si el prefereixes, fes-te teamer per només 1€ al mes, tenim 3 projectes en marxa! https://www.teaming.net/fundaciohopeandhelp?lang=ca_ES

Gràcies infinites Mercè, per la teva solidaritat!.