No abandonarem Simba!

Post Fundacio Hope & Help La realitat de l'Amit i la seva familia

La crisi Covid i l’efecte dòmino.

“La creixent presència de persones «sense llar» i l’exclusió social extrema, s’han convertit en un problema propi de les societats tecnològicament més avançades i de difícil erradicació” (Sánchez, 2012)

Les causes conjunturals i estructurals provocades per la crisi global de la Covid-19, ha proliferat escandalosament el nombre de persones que s’han quedat al carrer, literalment “sense res”.

En conseqüència i no amb menor importància, el nombre d’animals de companyia abandonats per falta de recursos (en la seva majoria gossos i gats) és cada vegada major. L’efecte dòmino de les crisis, també afecta als centres d’acolliment d’animals, protectores, granges i gosseres.

La desbordada situació d’abandonament i desatenció, esquitxada per la falta de sensibilitat i recursos socials i econòmics de governs i entitats públiques, provoquen que el pes de les solucions recaiguin en la societat civil, que cerca alternatives a un teixit públic que no atén la seva ciutadania.

“Actualment existeix una transformació del perfil tradicional de PSH… l’increment de dones i homes de mitjana edat es vincula amb ruptures familiars i pèrdues de treball; i en persones més joves es relacionen amb malalties mentals i consum de drogues. Cada vegada hi ha menys persones majors en situació de carrer, ja que les residències ofereixen cobertura als ancians en situacions de precarietat extrema” (Sánchez, 2016).

Els centres d’acollida per a les persones en situacions d’exclusió (terapèutics o socials), tenen tots una norma clara: no accepten animals de companyia. Això es converteix en un greu problema per al nucli familiar que ha de decidir entre l’abandonament del seu fidel amic o continuar vivint al carrer. Existeixen solucions davant la necessitat de donar habitatge a famílies humanes, però quan entra en joc un animal de companyia, el problema s’agreuja.

Les diferents entitats socials com a ONGs, fundacions o associacions, han dissenyat estratègies per a intentar pal·liar la desatenció cap als col·lectius més discriminats. El creixement recent de les actuacions assistides per persones i famílies voluntàries no és casual

La realitat d’Amit i la seva família.

No tenir on anar perquè en els albergs socials no admeten gossos, ni gats ni cap animal de companyia és molt trista. És una situació per la qual ningú hauria de passar. Desgraciadament, això succeeix més sovint del que pensem, com el cas que us expliquem de l’Amit, la seva dona i el seu estimat gos Simba.

Amit i la seva família es van quedar sense sostre, sense un lloc on anar, ni tan sols on poder dormir. Ells no estaven disposats a deixar a Simba al carrer quan els van cedir una habitació temporal on viure (per descomptat no acceptaven animals de companyia). Donada la dificultat de la situació, Amit va decidir dormir al carrer amb Simba, el seu gos fidel, i no abandonar-lo en les nits més fredes d’hivern. Així l’un a l’altre s’han donat calor, afecte i companyia mentre buscaven una solució al seu greu problema.

El projecte Ànimes Bessones.

Des del Centre d’Emergències dels serveis socials van contactar amb la nostra fundació per a demanar-nos ajuda. Sabent del nostre projecte Ànimes Bessones, ens van sol·licitar que Amit i la seva família entressin en el programa per a poder tenir una solució momentània a la seva complicada situació.

La fundació Hope & Help va recórrer a la seva xarxa de famílies voluntàries que posen a la nostra disposició la seva casa per a fer “acolliments temporals d’animals de companyia” que estan en perill d’abandonament.

Ara Simba està amb nosaltres tutelat en una casa d’acollida temporal (gràcies Elena!), i això permet a Amit i a la seva dona buscar amb més tranquil·litat un pis on viure per a poder portar a Simba amb ells i seguir tots units.

Amit i la seva dona, com a usuaris de la fundació, estan molt agraïts perquè tenen la tranquil·litat que el seu estimat Simba està ben atès, rebent cures i afecte, i que gràcies a la seva família adoptiva temporal, no l’hauran d’abandonar en una gossera. A la fundació esperem veure’ls, en un curt termini de temps, als tres junts una altra vegada.

Col·labora amb el nostre projecte #AnimesBessones perquè no hagin més “Simbas abandonats”.

Hem tancat l’any 2020 amb una xarxa de 350 voluntaris, 230 persones assistides, 36 acolliments temporals i 50 assistències domiciliàries. Gràcies!

La teva solidaritat ens ajudarà a cuidar a persones i animals en situació d’exclusió extrema.

Fes-te soci de la nostra fundació, https://fundaciohopeandhelp.org/col-labora/socis/

Realitza un donatiu com a particular o empresa, https://fundaciohopeandhelp.org/es/col-labora/donatius/

o si el prefereixes, fes-te teamer per només 1€ al mes, tenim 3 projectes en marxa! https://www.teaming.net/fundaciohopeandhelp?lang=ca_ES

Cites Bibliografia – Revista Educació Social RES