Envía BIZUM al 01285

El Poder del Vincle

La fundació Hope & Help protegeix el poder del vincle persona-animal

La Fundació Hope & Help és l’única entitat privada sense ànim de lucre que protegeix el poder del vincle persona-animal.

Sabem la importància que té el VINCLE entre una PERSONA i un ANIMAL, i per això volem transmetre els grans beneficis tant psíquics com físics que aporta aquesta relació tan íntima i propera, i evitar que res pugui provocar un trencament d’aquest lligam d’amor tan meravellós.

Hi ha moltes persones que conviuen amb un animal i aquest representa un element molt important de la seva vida, essent a vegades l’única companyia i família que tenen i per la que ho donarien tot.

És de vital importància dotar de visibilitat social a aquest problema i actuar ràpidament per detectar el deteriorament del vincle i evitar el patiment de totes les parts involucrades.

Projecte “Ànimes Bessones”

La Fundació Hope & Help és fundada l’any 2018 amb la missió de protegir el vincle entre les persones grans en situació de vulnerabilitat i els seus animals de companyia (projecte Bella Vella Ànima).

L’any 2019 llança el seu projecte Ànimes Bessones, on mitjançant la figura del “Voluntariat Inclusiu”, dona suport a persones en situació d’exclusió social per motius diversos com: les malalties mentals, les addiccions, la diversitat funcional o la violència de gènere.

Els nostres programes BVA i AB complementaris.

El programa AB procura la inclusió social dels col·lectius esmentats, ajudant a les persones usuàries del programa BVA (persones grans en situació de solitud no desitjada i als seus animals de companyia).

Les persones voluntàries inclusives desenvolupen activitats solidàries acompanyades per una persona voluntària de suport, que vetlla pel benestar i la bona relació entre les parts involucrades en el moment de l’actuació: voluntari/ària inclusiu/va + la persona gran + l’animal de companyia.

Diagrama de voluntariat Hope & Help

Les tasques de les persones voluntàries s’emmarquen en els objectius de l’entitat.

Promoure el benestar de la persona gran a través de la cura del seu animal.

Mitjançant els passejos, les visites al veterinari i la cura de l’animal s’aconsegueix que la persona gran se senti tranquil·la. L’objectiu és que el vincle entre la persona i el seu company pelut sigui favorable i beneficiosa, i no un problema de convivència.

Mantenir el benestar de l’animal en benefici de la persona gran.

Amb les atencions a domicili dels animals de les persones grans, aquestes gaudeixen de tots els beneficis que aporta tenir una animal de companyia sense preocupar-se. El benestar de l’animal s’aconsegueix tant en l’àmbit psíquic, amb passejades diàries i socialitzant amb l’animal, com a escala sanitària, amb visites periòdiques al veterinari i a perruqueries canines de ser necessari.

Els 9 beneficis que ajuden a la inclusió social.

Sabut és que portar a terme un acte d’ajuda a la comunitat, aporta infinitat de beneficis emocionals d’un valor incalculable, i en el cas del Voluntariat Inclusiu, encara són més evidents:

1. El principal benefici per als usuaris del programa és el fet en si mateix de portar a terme una activitat solidària. Aquest acte de generositat cap als altres es transforma en un sentiment que alimenta el cervell, cor i ànima, i és una font de benestar per tot el que la rep i la gaudeix (reciprocitat).
  2. La integració en un equip humà de persones amb la necessitat d’interactuar de forma normalitzada en la societat.
  3. L’acompanyament d’un voluntari de suport, que en tot moment vetlla pel benestar de totes les parts involucrades: voluntari inclusiu, persona gran usuària i animal de companyia, i a més està preparat per a detectar qualsevol imprevist o situació incòmode no desitjada.
  4. La persona voluntària inclusiva està en tot moment acompanyada i orientada per l’equip de la Fundació Hope & Help, sigui tècnic intern o voluntari de suport assignat.
  5. La persona voluntària inclusiva, en dur a terme una activitat de suport comunitari, s’ajuda a ella mateixa potenciant l’autoestima, l’empoderament, la seguretat i la satisfacció personal sentint-se útil, que a la vegada li aporta benestar i felicitat.
  6. El fet de formar part d’un teixit social reconegut, ajuda al creixement personal.
  7. La relació amb una animal de companyia és terapèutic, afavoreix la motivació i alegra l’esperit
  8. En integrar-se en un equip de feina i responsabilitats facilita la seva pròpia integració mitjançant valors com la vàlua personal i l’autoacceptació.
  9. Les actuacions solidàries comunes ajuden a saber compartir i a la vegada a sentir-se igual a l’altre, i son activitats rehabilitadores i capacitadores.
Aliances i Col·laboracions amb entitats socials.
  • Creem aliances amb entitats socials amb les quals compartim sinergies. Treballem amb entitats públiques i privades per ampliar l’assistència als diferents col.lectius de la societat que es troben en situació d’exclusió social, i als seus animals de companyia.
  • Mitjançant aliances i col·laboracions, impulsem el projecte, el dotem de major visibilitat, ampliem la cobertura territorial per eixamplar la base de treball i així atendre a un major nombre de persones que necessiten assistència.
  • Actualment col·laborem amb “Fundació Ared”, “Projecte Home”, “Fundació Tallers, “Fundació Bayt Al Thaqafa”, “Fundació Daina” i estem treballant amb d’altres entitats com “La Vostra Llar”.
  • També hem donat suport a les Quarantenes de l’Ajuntament de Barcelona, ajudant amb els passejos als gossos de persones especialment vulnerables a la Covid (per exemple persones grans).

La Fundació Hope & Help es una entitat sense ànim de lucre que aborda el fenomen de la “solitud no desitjada i l’abandonament animal” des de l’any 2018, que va ser fundada per Anna Faura Witzigmann on la primera fita era millorar el benestar de la vida “sènior” i protegir el poder del vincle persona-animal.

Durant aquests tres anys han assistit a més de 300 famílies i/o persones soles, ja sigui amb atencions domiciliaries, passejos als animals de companyia i acompanyaments veterinaris i perruqueries canines, així com suport en les compres diàries a les persones amb dificultats.

Ajuda’ns a recaptar recursos. Fes-te soci o donant!

La nostra entitat, per la seva missió natural, requereix d’un equip qualificat i versàtil, adaptable a la situació de cada persona i el seu animal de companyia en cada moment. Es necessiten realitzar formacions constants i estar al dia de tot el que passa en l’àmbit públic de serveis a col·lectius en situacions de vulnerabilitat. Per a poder dur a terme tot això, l’entitat necessita comptar amb un flux d’ingressos econòmics constants i és per això que demanem la col·laboració de persones i entitats que puguin dedicar-nos una part dels seus recursos econòmics, com a donació o com a soci de la fundació.

Gràcies als nostres partners i col·laboradors hem tancat l’any 2020 amb una xarxa de 350 voluntaris, 230 persones assistides, 36 acollides temporals i 50 assistències domiciliaries.

La teva solidaritat ens ajudarà a cuidar a persones i animals en situació d’exclusió social.

Fes-te soci de la fundació, 👉 https://fundaciohopeandhelp.org/collabora/socis/

Fes un donatiu com particular o empresa, 👉 https://fundaciohopeandhelp.org/collabora/donatius/

o si ho prefereixes, fes-te teamer per només 1€ al mes, ¡tenim 3 projectes en marxa!