Salvem el vincle. Manuel i Kyra

Portada Post Salvem el Vincle de la parella Manuel i Kyra

Sense treball i sense casa.

El cas de Kyra i Manuel ens va partir el cor en dos. Manuel és una bellísima persona, que a causa de la crisi socioeconòmica i sanitària global que estem sofrint (uns amb més fortuna que uns altres), es va quedar sense treball i sense casa. Arribat aquest punt, Manuel va demanar ajuda als serveis socials de la nostra ciutat perquè li donessin, temporalment, un sostre on allotjar-se i viure per a tornar a refer la seva vida, centrar-se en la cerca d’ocupació i poder pensar amb claredat.

Però Manuel no vivia només, Manuel compartia vida amb la seva gosseta Kyra, una mestissa de “boxer” color canyella que t’enamora tan sols mirar-la… Bé, perquè clar, arribada la situació, Manuel va haver de prendre la dura decisió de separar-se de Kyra i trobar per a ella, en temps rècord, un lloc on deixar-la temporalment. Ànim Manuel!.

Manuel va arribar a la fundació recomanat pels serveis socials de l’Ajuntament de Barcelona. El dia que es va acostar a la nostra seu, en el barri de les Corts, Manuel estava decaigut i desanimat, se sentia molt trist per l’obligada separació de la seva gosseta Kyra i decebut amb ell mateix, amb un alt sentit de culpabilitat i bloquejat per la por… tenia tots els símptomes emocionals que et minen la moral i gargotegen la teva ment. Estava literalment perdut i desconcertat.

El nostre equip tècnic expert va atendre a Manuel oferint-li suport emocional, escolta activa i molta compressió, afecte i solidaritat, i immediatament van activar l’estat d’alarma per a trobar una casa d’acolliment a Kyra. Aquest va ser el primer pas perquè Manuel se sentís millor, més tranquil i amb la força i valor necessaris per a tornar a encarrilar la seva vida. Aquest dia Manuel va sortir de la fundació amb la mateixa situació personal, però en la seva cara es reflectia un àpex d’esperança. Tenia una expressió de confiança i tranquil·litat… i els següents dies van ser igual, estava preparat per a la seva lluita diària.

Cuidem del vincle persona-animal.

A la fundació Hope & Help la nostra principal missió és preservar el vincle persona-animal en situacions de vulnerabilitat, que moltes vegades semblen destinades al fracàs.

Però la història de Manuel i Kyra ha estat tot un “èxit”. En temps rècord trobem una casa d’acolliment temporal per a la peluda color canyella. I el nostre volgut Manuel, ha pogut relaxar la seva ment per a poder pensar amb claredat sense estar tan preocupat. Ara està ocupat a trobar un nou treball, i encara que segueix a la seva habitació d’alberg, sabem que aconseguirà en poc temps refer la seva vida i recuperar a la seva estimada Kyra.

Manuel i Kyra han tingut l’oportunitat de retrobar-se aquests dies i compartir junts les seves estones felices. Gràcies a la inestimable labor dels membres de la casa d’acolliment, que cuiden a Kyra com si fos de la seva pròpia família, la separació ja no és tan dura per a ells, perquè en breu, es tornaran a trobar i qui sap si ja serà, per a no separar-se mai més. L’esperança és l’últim que es perd 😉

Gràcies a la família d’acolliment de Kyra, sense la vostra solidaritat mai haguéssim pogut protegir aquestes dues “ànimes bessones”.

Gràcies a tu, Manuel per compartir amb nosaltres les teves penes i alegries, per deixar-nos contar la teva exemplar història. La teva franquesa, humilitat i fortalesa són una lliçó per a totes les persones que hem tingut la sort d’haver-te conegut. Et desitgem el millor!.

Gràcies Kyra per donar tant d’amor al teu company humà, per voler-ho i donar-li la fortalesa necessària per a continuar lluitant amb totes les seves forces. Has estat el seu motor de vida en aquests difícils moments.

Hem començat l’any 2021 amb una xarxa de 400 voluntaris, 240 persones assistides, 40 acolliments temporals i més de 50 assistències domiciliàries. Gràcies!

La teva solidaritat ens ajudarà a cuidar a persones i animals en situació d’exclusió extrema, com el Manuel i la Kyra. Col.labora amb el nostre projecte #ÀnimesBessones.