Mappel, Wolly i Gala.

Voluntaris de la fundació hope &; help donen suport a persones amb gossos pigall

Voluntaris de suport a gossos pigall.

La Fundación Hope & Help ofereix suport a persones invidents i als seus gossos pigall o gossos guia, amb sport i jocs.

Veritat que nosaltres treballem, però després tenim les nostres estones d’oci i diversió? Doncs hi ha gossos que treballen tot el dia o quasi tot el dia i que també mereixen el seu moment d’evasió i esbarjo. Parlem dels gossos pigall o gossos guia.

A la Fundació Hope & Help ens ocupem que Mappel, Wolly i Gala tinguin aquestes estones d’esbarjo i diversiói que puguin córrer darrere d’una pilota i jugar amb altres gossos. Són gossos guia i les seves propietàries els adoren, els volen moltíssim, són la seva ànima bessona i els seus ulls! Però elles per si soles no poden donar-los aquesta estona d’esbarjo, així que van acudir a nosaltres.

Ara són les nostres persones voluntàries qui porten a jugar a aquests tres fidels peluts, que tenen una energia continguda brutal, a causa del seu treball dedicat i constant.

La seva complicitat i empatia és tal, que saben perfectament quina és la seva hora de joc, però quan arriben a casa, són els gossos educats i tranquils de sempre, que cuiden de les seves companyes humanes i quan descansen, somien amb la pilota que han perseguit i amb els amics canins que han fet durant la passejada.

Des de la Fundació Hope & Help, sabem que és molt important donar suport des de totes les vessants. Algunes, ni tan sols ens havien passat pel cap.

Curiositats i particularitats sobre els gossos guia:

• Un gos pigall, gos guia o gos d’assistència és un gos ensinistrat per a guiar a aquelles persones amb deficiències visuals greus o cegues.
  • Actualment la majoria dels gossos guia són entrenats i certificats per l’ONCE.
  • La primera imatge d’un gos pigall s’atribueix a un mural del segle I aC, a les runes soterrades de Roman Herculaneum.
  • L’any 1819, Johann Wilhelm Klein, el fundador de l’Institut Blinden-Erziehungs-Institut a Viena, va documentar l’ensenyament als cecs amb les tècniques d’ensinistrament dels seus gossos guia.
  • És a la I Guerra Mundial, quan un metge alemany, Dr. Stalling, va ensinistrar gossos en massa per ajudar als soldats afectats per invidencia.
  • L’agost de 1916, es va obrir la primera escola de gossos guia per a cecs i es va expandir per tot el món fins a arribar a Europa, els EUA i la Unió Soviètica.
  • La raça utilitzada a l’era moderna del gos pigall va ser el conegut “Pastor Alemany”, donant excel·lents resultats en patrulles de rescats i cerques també.
  • Les 3 races destacablesper les seves aptituds son:
    • Llaurador Retriever: sociable i amb alta capacitat d’adaptació al mitjà, de caràcter afable i poc eixelebrat.
    • Golden Retriever: Gran intel·ligència i iniciativa.
    • Pastor Alemany: Intel·ligent, dinàmic i alta capacitat de decisió i resolució de conflictes.
  • Actualment s’ensinistren un altre tipus de races, mescles i gossos sense raça per a donar solució a la gran quantitat de canins que són abandonats cada any a les gosseres. D’aquesta forma, es pot dotar d’un gos pigall ensinistrat a un major nombre de persones amb discapacitats tant físiques com mentals..

Bibliografia:

AUGPC. Historia del perro guía <https://augpc.org/historia-del-perro-guia/