“Ànimes Bessones” – Susi i Kirk, la lluita contra l’oblit.

Fundació Hope & Help, Foto post de la història de Susi i Kirk inclosa al projecte "Ànimes Bessones"
“No a l’abandonament”, il.lustració d’Anna Faura

La Sra. Ascensión, o Susi com l’anomenen la seva família i amics, té 72 anys, és vídua amb 2 fills i viu sola i en companyia del seu gosset Kirk, al qual adora i vol amb bogeria.

La història de Susi, és una d’aquestes històries commovedores de lluita contra l’oblit.

Fa menys d’un any, a Susi li van diagnosticar Alzheimer, la malaltia degenerativa de cos i ment que et porta a perdre a poc a poc les seves facultats mentals i físiques, afectant a tot aquell que l’envolta i l’estima, deixant buit el vincle d’amor amb família, parella i amics. L’oblit dels records, vivències i experiències, converteix tota la seva vida, en un món estrany i sense cap sentit, i l’efecte col·lateral cap als sers estimats és traumàtic i dolorós.

Fa uns sis mesos, la Fundació Roure, col·laboradora de Hope &; Help a Ciutat Vella, ens va derivar el cas de Susi amb un objectiu:ajudar-la a complir el seu desig explícit de continuar vivint a casa seva amb el seu animal i company de vida Kirk.. Tots som conscients que aquest fet, no curarà la seva malaltia, però segur que podem aconseguir que el mapa de la seva vida sigui menys difícil, més amorós i proper. Junts podem dotar a una esquinçada vida d’armonia, serenitat i abundància d’afecte.

L’acció d’ajuda va ser coordinada per les tècniques de la Fundació Hope & Help (treballadora social, educadora social i coordinadora de voluntaris) i els Serveis Socials del Casc Antic de Barcelona. Però per a poder mantenir el llaç entre Susi i Kirk és molt necessària el lliurament diari de les persones voluntàries de Hope & Help i de la família de Susi i Kirk.

És crucial la col·laboració entre diverses entitats per a no deixar en la família de la persona malalta, tota la càrrega de responsabilitat, perquè la família són els únics membres que assumeixen el paper de cuidador principal i es responsabilitzen de les necessitats i atencions del pacient, provocant una sobrecàrrega física i psíquica que els afecta personalment com a individus.

A més, amb les col·laboracions entre entitats, aconseguim fer un treball coordinat i excel·lent perquè l’afectat d’Alzheimer tingui cobertes les seves necessitats bàsiques i pugui seguir la seva vida a casa, envoltada d’amor, respecte i dignitat, tal com vol i mereix.

Ara podem contar aquesta gran història de “Dues Vides, Dues Ànimes” amb honestedat i humilitat, sabent que Susi, Kirk i la seva família creuen un dur camí, però amb el suport de tot un equip humà de persones solidàries que treballen cada dia per a aconseguir que aquests companys de vida puguin tenir una existència digna, plena de tendresa i moments de felicitat junts.

Si vols formar part del nostre “mapa de vides solidàries”, col·labora amb nosaltres! .

Gràcies de tot cor.